Prowadzę sezonową działalność gospodarczą i korzystam z podmiotowego zwolnienia z VAT z uwagi na niskie obroty. Czy po każdym wznowieniu działalności (zdarza się ono nawet 2 razy w roku) jestem zobowiązany do dokonania przeglądu kasy fiskalnej?
Nie. Taki obowiązek nie wynika z obowiązujących przepisów.
Obowiązki podatników związane z ewidencjonowaniem sprzedaży w kasie rejestrującej określono w art. 111 ust. 3a ustawy o VAT. Z przepisu tego wynika, że podatnicy prowadzący ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani m.in. poddawać kasy rejestrujące obowiązkowemu przeglądowi technicznemu przez właściwy podmiot prowadzący serwis kas rejestrujących, w terminach określonych w odrębnych przepisach.
W myśl § 54 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. z 2021 r. poz. 1625 ze zm.), obowiązkowego przeglądu technicznego kas dokonuje się nie rzadziej niż co 2 lata. W przypadku natomiast kas o zastosowaniu specjalnym, przeznaczonych do prowadzenia ewidencji przy świadczeniu usług przewozu osób i ich bagażu podręcznego taksówkami, obowiązkowego przeglądu dokonuje się nie rzadziej niż w terminach wymaganych do kolejnej legalizacji określonych w odrębnych przepisach o prawnej kontroli metrologicznej dla taksometru używanego do współpracy z kasą przez podatnika, jednak nie rzadziej niż co 25 miesięcy.
UWAGA! Termin pierwszego obowiązkowego przeglądu technicznego jest liczony od dnia dokonania fiskalizacji.