www.newslettery.gofin.pl
NEWSLETTER Podatkowo-Księgowy nr 587 (19)
Newsletter podatkowo-księgowy - NEWSLETTERY.GOFIN.PL NEWSLETTER nr 19 (587)
Wtorek, 1 lipca 2025 r.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
dla Księgowych i nie tylko ...
Gofin.pl poleca:
Stawka VAT
Korekta deklaracji
AUTOPROMOCJA
Zmiany w przepisach prawnych
AUTOPROMOCJA
Prenumerata II półrocze 2025: Komplet promocyjny nr 1 (5 specjalistycznych Czasopism + Gazeta Podatkowa) - pełny pakiet pomocy i korzyści! Sprawdź!
Nowe publikacje:
Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych nr 19 (1242)
Przypominamy, że początkowo podatnicy mieli mieć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych w ramach KSeF od 1 lipca 2024 r. Termin ten jednak odroczono na 1 lutego 2026 r. (patrz: ustawa z dnia 9 maja 2024 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw; Dz. U. poz. 852). Projekt ustawy nowelizującej ustawę o VAT z dnia 12 czerwca 2025 r. (zamieszczony na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji www.rcl.gov.pl; nr z wykazu prac legislacyjnych: UD158) przewiduje natomiast wprowadzenie obowiązkowego KSeF dla wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT) etapami (...). Z uzasadnienia do projektu ustawy nowelizującej wynika ponadto, że przygotowano rozwiązania umożliwiającetestowanie obligatoryjnego KSeF. Mianowicie od 1 listopada 2025 r. planowane jest udostępnienie zakresu funkcjonalności KSeF obligatoryjnego na środowisku testowym, w celu zapewnienia możliwości przeprowadzenia przez podatników testów wykorzystania funkcjonalności systemu (które umożliwią im zapoznanie się z wprowadzonymi rozwiązaniami, zgłoszenie potencjalnych problemów oraz usunięcie zidentyfikowanych błędów przed wejściem obowiązku korzystania z KSeF od 1 lutego 2026 r.).
oraz dodatki do numeru:
Poradnik VAT nr 12 (636)
Na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt z dnia 2 czerwca 2025 r. rozporządzenia MF zmieniającego rozporządzenie w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług. Celem proponowanych zmian jest wprowadzenie rozwiązania zawartego w art. 101a dyrektywy w sprawie VAT, które przyznaje państwom członkowskim dodatkową elastyczność w stosowaniu stawek VAT w przypadku wyjątkowych okoliczności, takich jak klęski żywiołowe, kryzysy humanitarne i pandemie. Mając na względzie trwającą wciąż wojnę w Ukrainie i obecność na terenie kraju uchodźców z Ukrainy potrzebujących pomocy, jak również decyzję Komisji Europejskiej dotyczącą zwolnienia od cła i podatku VAT importu towarów na cele pomocy humanitarnej związanej z wojną w Ukrainie, za zasadne uznano wprowadzenie podobnych preferencji w obrocie krajowym i wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów.
oraz dodatek do numeru:
Przegląd Podatku Dochodowego nr 13 (637)
Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 13 (637)
W praktyce zdarzają się przypadki, gdy nowo zaangażowane do obsługi księgowej jednostki biuro rachunkowe lub "etatowy" księgowy zastaje księgi, których prowadzenie ma kontynuować, w stanie dalekim od pożądanego, w tym w aspekcie spełniania kryteriów rzetelności. Mogą wystąpić także przypadki, gdy księgi są niedostępne lub występuje ograniczenie w dostępie do nich. W niniejszym artykule przedstawiamy jak zachować się w takich sytuacjach oraz jak podejść do próby "wyprowadzenia" ksiąg. Pierwsza i zasadnicza sprawa to oczywiście rozmowa księgowego z kierownikiem jednostki, której księgi zamierza prowadzić. Jeszcze przed przeglądem zastanych ksiąg celowe jest zadanie pytania o powód, dla którego odstąpiono od korzystania z dotychczasowej obsługi księgowej.
oraz dodatek do numeru:
Redakcja informuje
Do 15 lipca 2025 r. należy złożyć sprawozdanie za 2024 r. do PFRON
Projekt deregulacyjny dotyczący uproszczenia procedur administracyjnych oraz wsparcia przedsiębiorczości
W ciągu 15 dni od zatwierdzenia sprawozdania podatnicy CIT (z pewnymi wyjątkami) powinni przekazać to sprawozdanie do Szefa KAS
Scentralizowana baza danych - informacje z wykazu podatników VAT, KRS i CEIDG
Waloryzacja świadczenia rehabilitacyjnego rozpoczynającego się w III kwartale 2025 r.
Do 15 lipca 2025 r. należy przekazać sprawozdanie za 2024 r. do ogłoszenia w MSiG
Niedziela przypadająca 29 czerwca br. niedzielą handlową
Propozycja wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę i minimalnej stawki godzinowej w 2026 r.
Pomoc uchodźcom z Ukrainy - planowane wprowadzenie stawki 0% VAT dla WNT i dostaw krajowych
Zmiany rozporządzenia dotyczącego powodzian
Druki
AKC-PA - Deklaracja w sprawie przedpłaty podatku akcyzowego
Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych przez biuro rachunkowe
ZUS PEL - Pełnomocnictwo
FPZ_f1 - Deklaracja wpłaty na Fundusze Promocji Produktów Rolno-Spożywczych
Wniosek o udzielenie cudzoziemcowi zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej
Wniosek o dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Rachunek korygujący - 10 pozycji (art. 87 Ordynacji podatkowej)
Oświadczenia wobec ARiMR o wypełnieniu obowiązku informacyjnego wobec innych osób fizycznych
Wniosek o przyznanie dopłaty z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany lub ekologicznego materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany mającej charakter pomocy de minimis w rolnictwie
Oświadczenie w sprawie składu mieszanki materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany lub ekologicznego materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany
Oświadczenie w sprawie mieszanki materiału siewnego sporządzanej we własnym zakresie przez producenta rolnego

logo GOFIN

Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp. tel. 95 720 85 40, faks: 95 720 85 60,
infolinia: 800 162 732, e-mail: sklep@gofin.pl, Sąd Rejonowy w Zielonej Górze, VIII Wydział Gospodarczy KRS 52107,
NIP 599-26-85-818, REGON 211070371, kapitał zakładowy: 10 000 000 zł.
www.gofin.pl | www.sgk.gofin.pl | www.czasopismaksiegowych.pl | www.gazetapodatkowa.pl | www.sklep.gofin.pl

Korespondencja została wysłana w oparciu o realizację zamówienia subskrypcji Newslettera zgodnie z Regulaminem Subskrypcji Newsletterów. Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp.

Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.